Handelsbetingelser

Betaling

Idekort ApS modtager betaling med DANKORT, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard samt mobilepay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er eksl. moms.

Idekort ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Der kan også handles med EAN nummer og for godkendte kunder med konto betaling hvor der fremsendes faktura.

Kvantum

Vi forbeholder os ret til mindre justeringer i overensstemmelse med vores pakkestørrelser.

Ekspeditionsgebyr

Ordrer under DKK 500,00 pålægges et fragt- og ekspeditionsgebyr på DKK 49,00

Ordrer over DKK 500,00 leveres fragtfrit

De angivne beløb er eksl. moms

Levering

Idekort ApS forsøger at leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 13.00 såfremt varen er på lager.

Der ydes ikke erstatning for tab som følge af eventuel overskreden leveringstid.

Levering foregår med Postnord Danmark eller tilsvarende.

Hvis du ønsker at afhente dine varer på vores adresse i Glostrup kan det kun lade sig gøre hvis det er aftalt i forvejen. Afhentning af varer sker normalt næste dag mellem kl. 8 og 12 eller efter aftale. Læs mere om afhentning her:

Reklamationsret

Gælder kun for online køb for forbrugere!

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Idekort ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering

Rettes henvendelse til support@idekort.dk og reklamationer sendes til:

idekort ApS

Farverland 6

2600 Glostrup

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Erhverv til Erhverv kunder har 1 års garanti fra fakturaens dato. idekort ApS vil ombytte eller reparere defekte varer, hvilket dog ikke resulterer i, at den 1 år lange garanti forlænges. Kunden skal betale for fragten, men hvis klagen er begrundet, refunderer vi fragtomkostningerne indenfor rimelighedens grænser.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på support@idekort.dk . I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her FORTRYDELSESFORMULAR

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:

 Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: support@idekort.dk